12 december 2009

Glöggmys med Percy

Eftersom det är Lucia i morgon bakade vi lussekatter idag. Jag gjorde degen och barnen fick baka ut dem. Det blir lite mer fantasifulla figurer då. Sen var vi ju tvungna att smaka på dem till lite glögg. Nu börjar man få lite julstämning. Jag slutar inte min praktik förrän den 22 december så det känns lite stressigt att få i ordning innan jul. Som tur är har jag inte så mycket att göra eftersom vi inte ska vara hemma på julafton. Julklappar måste jag förstås ordna. Percy shawl till min faster saknar fortfarande kant. 36 varv kvar + blockning. Jag började på den i september tror jag och har nog tyckt att jag hade gott om tid. Nu är det bara 1 1/2 vecka till julafton, men jag hinner. Det måste jag ju. Resten av klapparna får jag köpa.

1 kommentar:

Camilla sa...

Ser väldigt mysigt ut! Jag har lääänge planerat en Percy och har tom nystat garnet, måste börja snart! Hoppas du visar upp din igen när den är blockad?