9 april 2010

Marsrävar

Marsmönstret i Stickameras Sockklubb var roligt att sticka. Många detaljer hade jag aldrig provat tidigare. Tån minskades i 3 delar, hällappen hade rutmönster och en "vikkel braid" efter resåren var kul att lära sig. Enligt mönstret skulle man börja med tån när man hade 2 inch kvar, men den blev en aning för kort. Hade jag vetat det skulle jag stickat lite slätstickning innan jag började minskningarna. Hälen blev lite för smal, men funkar ändå. Jag kanske inte borde följa mönster så slaviskt. Garnet är egenfärgat sockgarn med 25 % bambu och jag använde mina Knitpro 3 mm som alltid till sockar. Nu har jag börjat på aprilmönstret och där finns ingen beskrivning till häl eller tå utan där ska man använda sin favoritmetod. Tur att jag har andra beskrivningar som jag kan använda.

2 kommentarer:

MiA sa...

FIna sockar!
Jag började starkt i sockklubben i januari med de fina kristina-sockorna sen kom jag av mej helt i sock-stickandet...

Ha en skön helg!
MiA

Gartrollet sa...

Vad fina sockar! Och fin färg.

Jag tycker att det är lite spännande att odla kaktusar. Jag är bara orolig att jag ska vattna mina för mycket. Vad ä det för kaktussort du odlar?