27 september 2010

Dubbelstickning

Jag har precis börjat på mitt första försök med dubbelstickning. Jag fick 2 nystan Létt-Lopi i ett byte förra hösten och har inte vetat vad jag skulle göra av dem. Jag har stickat en kofta av samma garn tidigare så jag vet att det är lite sticksigt. Alltså får det bli något man inte har på kroppen. Jag är inte riktigt säker på vad jag ska använda det till ännu, kanske något slags sittunderlag. Dubbelstickning är i alla fall jätteroligt och jag kommer säkert att göra något i ett tunnare garn så småningom.

4 kommentarer:

Anna sa...

Vad kul med dubbelstickning! Jag har precis bestämt mig för att själv testa en prickig dubbelstickad halsduk :) SÅ bra att du är igång så kan jag fråga dig om råd när vi ses!

Efwa - Medea sa...

Visst är det kul och enkelt dessutom.
Så du tycker att Létt-Lopi är sticksigt? Jag tycker bara det är det i nystanen men tvättat är det supermjukt. Kanske inte som undertröja iofs. =D

Filimarans Funderingar sa...

Vilket spännande sticksätt har aldrig provat på det. Det blir verkligen snyggt.

miaring sa...

Tack söta du, för ATC-kortet!
Kram Mia