24 oktober 2011

Stickhelg

Tillsammans med 47 andra stickerskor har jag tillbringat helgen i Habo på Risbrogäddornas Stickevent. Det har varit en helg full av skratt, stickning, god mat och både gamla och nya bekantskaper. Minst lika trevligt som förra året och jag tänker definitivt försöka åka nästa år också.

Full aktivitet hela tiden och mycket fina garner att köpa.

På kvällen efter den fantastiskt goda italienska buffén var det garnlotteri. Många fina vinster.

Ett av projekten jag stickade på, en Chadwick av Stephen West i garn från String Theory.

Carin lär ut gaffelvirkning.

Vinster och "godispåse". Carin hade designat en vante speciellt för eventet och jag vann mönster och garn.

7 kommentarer:

Carin@Ullhärvan sa...

Visst hade vi en bra helg och vill åka nästa år igen!

sinneskatten sa...

En fantastisk skoj och inspirerande helg, nu får jag grunna på vem du var.

Missen sa...

Fantastisk bra helg och många goa skratt! Vi syns nästa år/Marie

Ullfull sa...

Synd att helgen tog slut så fort!! Vi syns nästa år!/Kram Anita

Pysselfarmor sa...

Så roligt att göra nya bekantskaper...se nu har jag hittat fram till dig ;-)
Tack för en trevlig helg!

Emmas dagar sa...

Tack Tack!
Det där stickeventet verkar vara så mysigt, ska försöka passa in det nästa år.

Anonym sa...

Vad mysigt! Jag längtar till min kurs i tvåändstickning som är i Vaxholm, stockholms skärgård! Har hört så mycket gott om dom! Se www.stickkurs.se/Lotta