11 juli 2012

Färgkombinationer

Jag köpte mönstret till Stephen Wests mysteriesjal tidigare i somras och nu på fredag kommer första ledtråden. Alltså började jag leta lite i garnlagret efter lämpliga garner. Dessa 3 tänkbara kombinationer hittade jag:


Den första är kanske lite galen men ju mer jag tittar på den desto mer gillar jag den. Risken är bara att Chili Gredelingarnet inte räcker. Den andra är väl lite 70-tal men mer mina färger och den sista känns också som jag. Får väl provsticka första ledtråden och eventuellt köpa garn om det inte blir bra.

2 kommentarer:

dessi9 sa...

Jag ska också sticka den sjalen och har verkligen haft svårt att välja färgkombination. Har tillslut bestämt mig och där ingår en grön från Chiligredelin. Jag gillar verkligen din översta kombination. Tror de kommer vara supersnygga tillsammans.

Kerstin sa...

Skall sticka samma sak, sitter här och tvekar om vilka färger jag skall ha.
Just nu känns det som grönt och turkos.Men hinner nog ändra mig ännu en gång innan det är dax. Gillar din första kombination.