12 juli 2013

Sommarsticket i Vrigstad

Tillbaka igen efter ett par härliga dagar i Vrigstad tillsammans med gamla och nya bekantskaper. Garnnörderi, god mat, sol och lite regn och såklart stickning. På bilden ovan syns lite av det som följde med hem, godispåse, ny fin stickväska och fodral till mina Knit-Pro. Dessutom köpte jag 3 härvor Colinette Jitterbug som ska bli en Molly är det tänkt.
Jag provade även på lite växtfärgning. Gun, nere till vänster, har växtfärgat i många år och var en bra lärare. En härva färgad med pors och en med björk fick jag till. Man kunde även prova syrenbark. Det är garnet som hänger till vänster.
Ett stort tack till Emma och Barbro för att ni ordar detta. Hoppas jag kan komma fler gånger.

1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Tack själv!
Jag hoppas också du kan komma igen!