7 januari 2014

Januarivantar

Jag vet inte riktigt varför jag hoppar på alla mysteriestickningar jag hittar. Risken finns ju att man inte alls tycker om mönstret. Stephen West borde ju vara ett säkert kort men den senaste sjalen var riktigt annorlunda. Flerfärgsstickning vill jag gärna bli bättre på och därför tyckte jag att ett par mysterievantar kunde vara kul. Dessa är tydligen inspirerade av boken "Den hemliga trädgården" och vantarna kommer att bli olika. Detta är vänstervanten:
Jag stickade ett par vantar av samma designer i somras. Det var också en mysterie-KAL och jag blev nöjd även om jag tycker det är mer praktiskt med vanliga muddar.
Dessutom har jag köpt mönster till en mysteriesjal av Ysolda Teague och ett par mysteriesockar av Kirsten Kapur. Det är designers jag stickat mönster av tidigare så jag hoppas jag tycker om dessa också.

2 kommentarer:

Ullfull sa...

Fina vantar!!

Emilia sa...

Jättesnygga vantar - både de på g och de färdiga!