22 oktober 2008

Sockar, sockar och åter sockar

Jag anmälde mig till Stickameras Sockklubb när de hade nyinsläpp nyligen. Så nu har jag börjat på oktobersockarna Hourglass. Jag stickar mina i Austermann Step. Egentligen är det nog lite för melerat men man ser ändå mönstret ganska bra. Bilden är tyvärr lite suddig.

När jag var i Köpenhamn förra helgen blev det inte köpt så mycket garn precis. Dels ville jag inte köpa garn utan att ha ett projekt att använda det till och dels är den danska kronan dyr. Det blev dock 3 nystan som ska bli sockar till maken.

Dessutom köpte jag en kaka som jag minns från min barndom när jag och min faster fikade på La Glace när vi var i Köpenhamn. Verkligen jättegod, under chokladen finns en knäckig mandelbotten som är helt underbar.

Jag beställde lite böcker från Skaparglädje nu i veckan, Sticka mera och Sticka sockar. Jag längtar tills de kommer: Tittade lite i Sticka sockar på förra stickcaféet hos Ebbas och där fanns många roliga modeller.

Sen har jag stickat färdigt dotterns sockar i Lana Grossa's Fantasy Stretch, en bomull/ull/polyamid/stretchblandning. Hon blev nöjd och använder dem flitigt.

Dessutom har jag stickat mössa och vantar i mitt Norogarn jag köpte i Tyskland i somras. Här nedan syns 2/3 av dem. Jag ska definitivt sticka mer i Noro. Jag har 4 nystan kvar.

Jag är nästan färdig med dotterns Naruto sleeping hat, har näsan och en tand kvar + montering. Hon har för sig att hon ska sticka sådana till 2 av sina kompisar i julklapp. Jag kan tänka mig att hjälpa henne.

Jag köpte garn till Garn&te-bytet hos Stickamera igår så jag skickar väl paketet i veckan.

Detta blev ett långt inlägg, men det var ett tag sen jag skrev och jag hade äntligen fått tummarna loss och fotograferat lite. Jag sitter ju vid datorn varje dag och ändå är det så svårt att bli färdig att skriva lite.

Inga kommentarer: