14 januari 2009

London, garn och trasig kamera

Tillbaka efter 4 dagar i London. Jag tyckte att jag var värd en liten semester efter 1 år på KY-utbildningen till redovisningsekonom. Nu är det bara 1 1/2 år kvar ;)

Vi hann med lite sightseeing, Madame Tussaud's och London Dungeon, men jag var ju där för garn. Först var jag på loop, men blev ganska besviken. Inte så mycket kul garn tyckte jag. Däremot var I knit London mycket trevlig med kunnig personal och massor av olika garner att klappa på. Jag placerade man och son i en soffa medan dottern och jag kikade runt. Till slut blev det 2 härvor Artesano Aran och 1 nystan Artesano DK i brunt som ska bli halsduk och mössa tillsammas med ett rostfärgat Alpaka fashion, 1 härva Malabrigo sock i färgen Turner (det är mycket grönare i verkligheten) och till sist 2 nystan vinrött Emu superwash till mössbytet p åStickamera. Ja g köpte en bok också, Vintage knitwear for modern knitters.

Dottern shoppade skor. Irregular choice på Carnaby Street hade en hel del roliga men ganska fula skor. De hon köpte var riktigt söta dock.

Garnet från Torgstenen jag vann kom i måndags. Jag bestämde mig för 1 härva Pheasant och en härva Woodpecker. Vet inte riktigt vad det ska bli, det får ligga till sig lite.

Detta blev ett inlägg utan bilder, man får klicka på länkarna i stället. Tyvärr är kameran trasig och kvittot med garantin har på något konstigt sätt försvunnit bland pappershögarna. Förhoppningsvis dyker det upp och då blir det bilder igen.

1 kommentar:

Marie sa...

Tack för tipsen på garnaffärer i London, ska dit med sonen på sportlovet.