30 januari 2009

Pågående projekt


Jag lovade ju att återkomma med bilder och med en helt ny kamera har jag tagit lite bilder. Solen tittade ju fram ett tag i går så då passade jag på. Först ut är Pomatomussockarna jag stickar i Stickfrossas KAL. Jag ska bara sticka tån på andra sockan så är jag färdig. Det är ett fint mönster, men jag säger som vissa andra att jag har stickat min sista räta i bakre maskbågen. Åtminstone för ett tag.




Sen håller jag på med en halsduk i Artesano Aran. Hittade mönstretRavelry, men gör den lite bredare.










Manos del Uruguay-garnet köpte jag hos Handlas Hantverk och det ska bli ett par Bella's Mittens till dottern för att matcha hennes mössa.









Till sist efterlyste maken en lägesrapport om hans sockar. Jodå, det går framåt, men lååångsamt. Garnet köpte jag i oktober och så här långt har jag hunnit. Garnet är så tunt och skaften ska vara så långa. Det är tur att jag stickar båda på en gång för annars tror jag inte det hade blivit någon andra socka.

På söndag ska jag på färgningsworkshop hos Fröken Garn. Det ska bli kul.

1 kommentar:

Tummelisa Garn & Design sa...

Hej och grattis!
Du har en vinst att hämta hos mig!