29 december 2010

Årets sista sockor

Nu är jag färdig med mina Calendula Cable Socks. Garnet är Komplett från Nyansera och jag har använt mina 3 mm KnitPro som vanligt. Flätan var ganska kul men resten är ju bara slätstickning. Jag tycker inte alls det är lika roligt att sticka sockor längre. I år har jag stickat 10 av mönstren i Stickameras sockklubb + ett par andra så det är kanske därför. Nästa år får jag prova något nytt. Det har ju blivit lite vantar nu i december så 2011 kanske blir ett vantår för mig. Annars kanske jag ska försöka mig på lite större saker som koftor och tröjor. Maken har uttryckt önskemål om en tröja och jag lånade Knits Men Want på biblioteket. Där kan han nog hitta något han vill ha.

2 kommentarer:

miaring sa...

Vilket sockproffs! Det är lätt att snöa in på ett stickspår, förra hösten stickade jag vantar galore. Hoppas du hittar ett roligt tröj-mönster. kram Mia

Anneli sa...

De blev riktigt snygga i blått! Själv stickade jag mina i ett rött garn med lite blåa stråk från Aracuania. De blev också bra! Vad många sockar du hunnit med att sticka, förstår att du är sugen på något annat. :) Snygga är de allihopa, ett rikigt sockproffs!
/Garnfröken