6 juni 2011

106 år! Hurra!

Eftersom dottern, maken och jag själv fyller år inom 10 dagar i början av juni brukar vi ha kalas för släkten samtidigt. I år hade vi kaffekalas och eftersom jag inspirerats av Anna blev det 7 sorters hembakat. Jag vet inte riktigt hur man ska räkna så jag hade vetebröd och tårta förutom rulltårta och 6 sorters småkakor. Jag har bakat hela helgen (ganska varmt) och nu har vi kakor så vi klarar oss ett bra tag. Dessutom är jag ganska mätt, men måste nog äta lite riktig mat så jag inte får en sockerchock. Flaggorna åkte också fram eftersom det är Sveriges nationaldag.

2 kommentarer:

Myggan sa...

Jättegrattis på födelsedagen! (till er alla tre)
Kul att vi lyckades "uppvigla" nån. Jag ääälskar kakor. Faktiskt tog jag fram de sista resterna ur frysen idag.
Kram!
/Anna

Anonym sa...

vilket underbart kalasbord, jag hade gärna smakat igenom allt
MVH
Sunnasblogg