28 juli 2011

Semester del 2

På vägen hem från USA stannade vi till på Island ett par dagar. Vi har mellanlandat där så många gånger, men aldrig sett något annat än flygplatsen. Det var verkligen en upplevelse jag kan rekommendera.



Spännande och vacker natur fick vi se på bussturen "The golden circle" som tog oss till Geysir, Thingvellirområdet och vattenfallet Gullfoss.

När vi kom hem vid 12 på natten var det så här ljust ute.


En tur på islandshästar är ju nästan ett måste. Trots att vi försov oss blev det en härlig tur över lavafälten hos Ishestar.

Ankorna känner sig hotade av en törstig katt.

I Hallgrimskirkja lyssnade vi på en körkonsert. Vilken akustik!

Laundromat Café var trevligt och hade gott kaffe.

Stickgraffiti finns även i Reykjavik. Här utanför Knitting Iceland som ordnar stickresor. Kanske nästa gång.

Korrugerad plåt var ett återkommande byggmaterial. Praktiskt, visst, men på en kyrka?

Lite garn kunde jag inte låta bli att köpa. Lett-lopi kostade ca 15 kr/nystan men resväskan var redan full så det blev inte så mycket. Dessutom hittade jag boken jag letade efter (med engelsk översättning) och några knappar till koftan i garnet från USA.

1 kommentar:

Missen sa...

Island är ett fantastiskt land, jag reste runt där för 20 år sedan. Jag vill dit igen/Marie