15 augusti 2012

Fullpackad med garn

Idag kom jag hem från vår semester på Irland. Vi har haft en underbar vecka med fint väder nästan hela tiden. Lite regn förstås men då satt vi mest i bilen. Innan vi åkte letade jag upp några olika garnspinnerier jag ville besöka. Jag har lovat att sticka en tröja till maken och tänkte köpa garn till den. Mönstret hittade jag i boken Contemporary Irish Knits av Carol Feller. Jag har redan börjat sticka på en mössa från boken. Jag har också köpt en kurs på Craftsy med mönster på en kofta till mig själv som jag också köpte garn till. Sen slank det ner blockningsvajrar och några extra härvor såklart, bl a en handfärgad grön från Hedgehog Fibres. Sen fick jag följa med på Guinnessmuséet som kompensation för allt garn men det var ju ingen större uppoffring.

Inga kommentarer: