26 december 2014

Vinter

Så blev det vinter i Skåne också. Efter en grå och regnig höst föll den första snön på juldagen. När jag körde till jobbet kl 5 regnade det fortfarande men efterhand övergick det i snö och när julottan var över var marken vit. Idag hade vi 8 minusgrader och sol och hela familjen tog en promenad i skogen. Jag räknade till 7 egenstickade plagg. Dottern fuskade lite och använde köpevantar även om hon har ett par andra.
Detta är vantarna jag stickade till dottern i en mysterie-KAL i höstas, Marie Curie Mittens. Pärlor, flätor och tvåfärgsstickning, riktigt roligt!
Även om jag inte varit precis aktiv på bloggen har det blivit lite stickat. Det senaste är en sorts poncho som var en kalenderstickning från Ravelry.
Jag vill passa på att önska alla en god fortsättning på julen och ett gott nytt år så ses vi förhoppningsvis här snart igen.


3 kommentarer:

Ullfull sa...

Vilken fin poncho! God fortsättning! Kram från Gotland

miastick sa...

Vad kul att du ska kolla in strikkedysten :) Och vilken ljuvlig poncho!

Emilia sa...

Jättefina - både vantar och poncho! Gott Nytt Kreativt År!