9 augusti 2008

Mixa&matcha paket, spetssjal + lite annat


Har fått låna dotterns laptop så jag kan blogga ifred. Det är svårt att få tid vid datorn ibland. För någon vecka sen fick jag mitt Mixa&matcha paket från Ulrika i Gävle. Tack så mycket.

Silla-garn i ull och silke i en jättefin skogsgrön nyans, stickmarkörer och beskrivning till Circle of Friendship socks. Här finns en bättre bild på dem. De blir nog en utmaning, men de är verkligen fina.
I veckan var jag, syster G och våra döttrar i Ystad och shoppade. Jag hade lovat systerdottern H ett par raggsockor och hon skulle välja garn. Ganska brokigt om jag får säga det själv.
Mönstret är Pitter Patter från 2-at-a-time socks. Jag gillar verkligen att sticka 2 sockor på en gång. No more SSS. Jag hittade knappar till min gröna kofta också så nu har jag inga ursäkter att inte göra den färdig.
Sen kämpar jag vidare med Avigmaskans sjal. Det är ett fasligt räknande så att maskorna stämmer så det går inte så fort, men det är kul. Så här långt har jag hunnit hittills.

Sen bara måste jag visa sockorna jag stickade till barnens nästkusin. Emily's socks från 2-at-a-time socks. Jag tänkte dock bort y:et och då blev det Emils socks.

Inga kommentarer: