2 augusti 2008

Kortsemester

Nu är jag tillbaka från en kortsemester i Tyskland. Vi hälsade på barnens nya nästkusin. Jag hade stickat ett par sockor till honom, verkligen pyttesmå. Det är kul att sticka 2 på en gång. Till vuxenstorlek behöver jag dock en längre rundsticka. Synd att Harmony Wood inte finns tunnare än 3,5 mm.
Sen vidare till Berlin för 2 dagars sightseeing, shopping och öldrickande. Det blev så klart lite garn, 6 nystan Noro Silk Garden Lite och sockgarn till dottern hos Lalaine. Det var en mysig affär tyckte jag. Man fick verkligen lust att köpa garn, men eftersom jag inte hade några planerade projekt fick jag hejda mig lite. Det kan bli dyrt med impulsköp som sen inte räcker till något.
Innan resan började jag på en Avigmaskans sjal i ljusgrönt merinosilke. Den ska jag fortsätta på nu. Den kräver lite koncentration. Jag konstruerade egna "pattern tamers" av magnetremsor. Bra mycket billigare, men inte lika snyggt förstås. Jag kanske utvecklar idén så småningom.

Inga kommentarer: