8 april 2009

Garn & choklad och Laminaria

Idag kom mitt paket från Sofia i Trollhättan. Austermann Step i petrolmelerat, choklad med hallon och salt samt söta stickmarkörer. Jag är väldigt förtjust i just det garnet. Mina Hourglass-sockor är stickade i det och de använder jag ofta. Jag skickade iväg mitt paket också idag till Petra. Vi får väl se om det kommer fram innan påsk.
Jag har börjat på min Laminaria, shoulderette-varianten. Den är så rolig att sticka. Jag var lite orolig att det skulle vara svårt, men det är det ju inte. Jag har i och för sig bara kommit till Blossom chart än så länge, men resten av diagrammen ser inte mycket svårare ut. Jag stickar den i Vikan A-garn med stickor 5 mm. Jag kanske borde tagit lite tjockare stickor eftersom jag stickar så hårt, men jag tycker det blir bra ändå. Vi får väl se hur stor den blir färdig.
Det är nästan så jag vill sticka en Aeolian också. Jag som använder så mycket sjalar ;-)

1 kommentar:

miaring sa...

Du är så välkommen!
Kram Mia