2 april 2009

Symässan i Malmö

Ja, det heter Symässa, men jag var ju mest intresserad av garn. Dottern och jag tog en tur dit i söndags. Jag hade läst en del negativa kommentarer på bloggar så jag hade väl inga större förväntningar, men jag var nöjd. Pratade med Carina hos Fröken Garn och fick med mig 2 hg tunt Vikangarn som ska bli en Laminaria hade jag tänkt. Lite sent kanske, men jag har tänkt på det länge och äntligen blivit färdig att köpa garn. Lite sockgarn blev det såklart, BC Sock Wool som jag inte sett tidigare och så lite garn från Ullcentrum i riktiga höstfärger. Lite fel tid kanske, men det är ju mina färger. Dottern köpte lite tyger som hon säkert snor ihop till något fint. Vi har min mormors gamla Husqvarna-symaskin från 70-talet. Den är orange och låter som en gammal tröska men funkar bra för det lilla vi syr. Jag fick också ett par komplimanger för min väska som jag stickat i pappersgarn helt efter eget huvud.

Vikan A-garn i grönt
Sockgarn

Ullcentrums 2-trådiga
Egendesignad väska

1 kommentar:

Kristina sa...

Fin väska du gjort! Jag såg dina garner och förstår att det blir mycket att tänka på framöver. Sjalen är jättefin!