3 april 2009

Nutkin är färdiga!


Såhär blev de. Jag är så nöjd med dem. Mönstret var lätt att sticka, garnet, Malabrigo Sock i färgen Turner från I Knit i London, helt underbart. Jag gjorde dock en annan häl eftersom jag inte fick rätt på den enligt mönstret. Den blev full av hål och inte alls snygg. Jag var beredd att dra upp alltihop och börja från början, men tack vare Anna drog jag bara upp hälen och fortsatte med mönstret på hälkilen. Tån är inte heller stickad enligt mönstret utan en helt vanlig tå som jag "graftade" ihop.
Det var riktigt skönt att sitta i solen och fotografera dem. Julle kom och strök sig mot dem så de är nog fulla med katthår nu. Han ligger under mina ben, men syns inte på fotot. Nu får man bara hoppas att jag kan tävla i Sockklubben fast de inte blev färdiga i mars. Det är ju bara 3 dagar försent.

Inga kommentarer: