1 juni 2010

Fler sockor


Här är 2 par sockor jag stickat i maj. Först Kai-Mei från Sock Innovation till dottern i Chili Gredelins fantastiska garn Jaqueline i 100 % merino. Verkligen babymjukt och absolut inte till att använda i gummistövlar. Mönstret syns dåligt eftersom garnet är så melerat, men det var en kul och hyfsat snabb stickning. De andra är Dödergöks Mitered socks i sockgarn från mitt förråd. Jag tänkte inte riktigt innan jag började sticka så sockorna är lite för tajta till mig. Jag borde lagt upp några fler än 60 maskor eller möjligtvis använt 3,5 mm i stället. Men som synes går de att använda. Det var längesen jag stickade sockor med istickad häl, men det kommer jag nog att göra fler gånger. Kanske jag stickar fler av detta mönster för det var snabbt och lite annorlunda. Annat garn och fler maskor så blir de nog perfekta.
Nu laddar jag för VM-stickning med att göra provlappar.

Inga kommentarer: