30 juni 2010

Garnlangning

Häromveckan klickade jag hem lite garn från Nyansera. Eftersom jag har turen att bo i samma by som Jenny känns det fånigt att betala porto för hemleverans. Idag ringde telefonen och Jenny frågade om jag kunde hämta garnet idag. Naturligtvis kunde jag det. Hennes man skulle handla så vi skulle träffas utanför affären. Eftersom jag aldrig träffat honom sa hon att han skulle ha garnet i en röd påse. På angivet klockslag står jag utanför affären, han dyker upp. Vi skakar hand, han visar garnet och påsen byter snabbt ägare. Sedan försvinner han in i affären och jag går åt ett annat håll. Tänk vad som händer i vår lilla by.
Garnet då? Jo det är en härva Sundari 4 ply, 100 % silke som ska bli en Echo Flower och en härva Hazumi sockgarn överst i en fullständigt underbar färg som heter Enchanted Forest.

4 kommentarer:

Knitarina sa...

Visst var Enchanted forest oemotståndlig. Jag har en likadan härva hemma som kom tillsammans med lite annat smått och gott...
Väldigt fin kofta i förra inlägget!

Emmas dagar sa...

Tack snälla! säger födelsedagsbarnet och hennes mamma :-)

Vilka härliga garner!

Efwa - Medea sa...

Ljuvliga färger!! Jag är inne på sidan och suktar efter vackert garn. Det gröna Galadriel som finns nu är supertjusigt. MEN jag ska inte köpa något ändå...

Efwa - Medea sa...

hmm... kom just på att det är ChiliGredelin som jag suktat efter men dina Nyanseragarner är fantastiska också. =)