5 juli 2010

Morgonstund

På måndagar och fredagar har badet motionssimning på morgonen innan de öppnar "på riktigt". Då brukar jag passa på eftersom det inte är så trångt i bassängen. Ibland följer dottern med. Jag tycker egentligen det är ganska tråkigt att simma, men utomhus blir det en helt annan känsla. 50-metersbassängen gör ju att det inte blir så många vändningar heller. Det är lite olika hur mycket jag simmar. Mellan 500 och 1200 m beroende på ork och humör. Idag blev det 600 m. Sen gick jag hem och jagade upp barnen ur sängarna.

2 kommentarer:

miaring sa...

Vilken UNDERBAR början på dagen!

Kerstin sa...

Håller med att det är jätteskönt med morgonsimning. Jag simmar flera morgnar under terminerna, men nu på sommaren blir det morgondopp i Öresund. Lika skönt, nej skönare är det. Jag tycker man kan planera dagen när man ligger i bassängen och ingen stör.