25 juli 2010

Garnköp

I går tog jag en tur till Torgstenen. Vi var på väg till svärföräldrarna och på vägen kör man förbi Satserup. Butiken ligger i väntsalen till den gamla stationsbyggnaden. Toalettdörr och dricksfontän är kvar i original. Det var riktigt trevligt att prata en stund med Lotta och så klart köpte jag lite garn också. Bomullsgarn som ska bli en tröja inspirerad av Garntrollet och lite sockgarn. Jag har provstickat lite och ska väl fundera lite mer över randningen. Färgerna ser lite mesiga ut på bilden, i alla fall på min skärm.























Sen är mitt linne färdigstickat också. Det var helt snett men bör bli bättre med blockning. Bara att sy upp nederkanten när det torkat.

1 kommentar:

Myggan sa...

Alltid finns det något fint garn som gärna vill följa med hem.
Jag ser fram emot hösten och Stickeventet. Får vi det bara hälften så kul som det var förra året så blir det kanon. Det är alltid roligt att träffa likasinnade "garn-nördar".
/Anna