5 mars 2011

Sol

Äntligen fick vi lite sol och blå himmel efter veckor av grått väder. Fint fotoväder så jag passade på att få mina Shelburne förevigade. Maken ställde upp eftersom det är svårt att fotografera vantar på sig själv. Jag stickade dem i herrstorlek med stickor 6 mm och ändå sitter de perfekt på mig. Utan händer i är de jättesmala, men resåren gör att passformen blir bra. Garnet är Drops Eskimo köpt på rea förra vintern tror jag. Ännu ett projekt i 12in2011. Garnlagret minskade med 117 g.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Mysiga vantar - de ser jättesköna ut. Är de snabbstickade?

Alexandra sa...

Ser varma & Goá ut =) Ql att Du är med i min utlottning, Lycka till =)

gletting sa...

Tenk at disse vottene har et så flott navn! Jeg strikket dem da jeg gikk på skolen for 140 år siden. Håper at du har det bra!