21 mars 2011

Testprojekt

Jag har ju fastnat lite i att sticka vantar nu och ville göra något mer i tvåfärgsstickning. I mina gömmor hittade jag tofflor jag börjat på för länge sedan, upptäckte att jag stickade annorlunda nu och rev upp dem. Eftersom jag gillade mönstret tänkte jag att man kunde använda det till något annat som t ex vantar. Detta är alltså ett försök att göra ett eget mönster. Jag tänker göra en randig tumkil eftersom jag tycker det blir bättre passform och sen blir det prickar på insidan. Vi får se om jag blir färdig. Förhoppningsvis ska man inte behöva använda vantar länge till. Snödropparna är på gång.

2 kommentarer:

Tina sa...

Snödroppar är så fint. Jag har gått i trädgården idag och krafsat fram snödroppar här och där.

maria sa...

Ser ut att bli fint!

Och snödroppar *längtar*. Jag har inte sett några än, men en liten gul krokus har stuckit upp näsan mot vår vägg i sydväst.